0% Ładowanie...

Outdoor jako narzędzie do poszukiwania pracowników

Nieustannie szukamy nowych rozwiązań związanych z komunikacją, dlatego tym razem zależało nam, by zadziałać kreatywnie.

Autor:

Anna Dąbrowska

Vice CEO

– W czasach, gdy duża część firm przeniosła działania rekrutacyjne do internetu, wykorzystanie niestandardowych form rekrutacji (takich jak outdoor) może być świetnym pomysłem na wyróżnienie firmy, zwiększenie widoczności oraz dotarcie do nowej grupy docelowej. Co więcej, wyróżniająca się komunikacja outdoorowa może zwiększyć naszą widoczność również online, tak jak miało to ostatnio miejsce chociażby w przypadku firmy Dynatrace, o której plakatach rozpisywały się media w całej Polsce – stwierdza Agata Kruszka, autorka Hiring.Guide i konsultant ds. HR.

Innym ciekawym przykładem tego rodzaju działań była kampania biura podróży Rainbow Tours w 2016 roku, które poszukując pracownika na stanowisko programisty, postanowiło wykorzystać billboardy. Dodatkowym, ciekawym elementem był sam komunikat eksponowany na nośniku OOH, który informował potencjalnych kandydatów, że zanim nowo zatrudniony informatyk rozpocznie pracę, biuro podróży zafunduje mu wymarzone wakacje.

– Nieustannie szukamy nowych rozwiązań związanych z komunikacją, dlatego tym razem zależało nam, by zadziałać kreatywnie. Przy okazji pokazujemy, że praca w Rainbow jest ciekawa i pełna wyzwań. Wszyscy publikują ogłoszenia w gazetach lub korzystają z wyspecjalizowanych serwisów. My chcieliśmy pójść o krok dalej. Dlatego zareklamowaliśmy się na billboardach – komentował w mediach nietypową rekrutację Michał Jaworski, dyrektor e-commerce w Rainbow.

Współczesny rynek pracy nie jest łatwy pod względem pozyskania odpowiednich osób o wymaganych kwalifikacjach, ale i umiejętnościach na dane stanowisko. Dynamicznie rozwijające się nowe technologie, zmiany w podejściu pracowników do miejsc pracy oraz przede wszystkim współczesna dominacja na nim grupy millennialsów, charakteryzowanych nierzadko jako roszczeniowych, mających własne zdanie nonkonformistów, narzuca często wychodzenie poza standardową komunikację również w procesach rekrutacyjnych.

W ostatnim czasie w przestrzeniach zewnętrznych zauważamy coraz więcej komunikatów informujących o ofertach pracy czy trwających procesach rekrutacyjnych. Przykłady pokazują, że zmienia się sposób wykorzystywania OOH jako medium.

– Outdoor jest nie tylko ciekawym kanałem reklamowym, ale coraz częściej staje się źródłem informacji dopasowanej do lokalizacji – geotargetowanej. Co więcej, wiele badań, głównie z zagranicy, potwierdza, że istnieją wyraźne zależności pomiędzy treściami pojawiającymi się w przestrzeniach OOH a wyszukiwaniem informacji w sieci, głównie poprzez wyszukiwarki mobilne. To przekłada się na większą atrakcyjność komunikacji outdoorowej – podsumowuje Robert Dąbrowski, CEO Recevent – agencja OOH.

Współczesna technologia reklamy zewnętrznej, którą dysponują i wykorzystują dostawcy, oraz oferty nośników o ogólnopolskim zasięgu znacznie ułatwiają procesy organizacji kampanii. Outdoor staje się coraz bardziej przyjaznym w zakresie planowania medium, co przekłada się także na większą kreatywność w komunikacji OOH.