0% Ładowanie...

Siła billboardów: jak firmy mogą ją wykorzystać?

Reklama dźwignią handlu, zwłaszcza na konkurencyjnym rynku. Nic dziwnego, że korzysta z niej wiele firm, wybierając billboardy jako jedno ze skutecznych narzędzi dotarcia do szerokiego grona odbiorców.

Autor:

Marta Wasilewska

Marketing Manager

Reklama OOH, czyli reklama zewnętrzna, oferuje efektowny wizualnie sposób reklamowania produktów, usług lub marki. Firmy wykorzystują ją do budowania świadomości i wpływania na decyzje zakupowe konsumentów. Co reklamować na billboardach i jakie branże mogą na tym zyskać najwięcej? Sprawdzamy.

Jakie branże reklamować na billboardach?

De facto każda firma może skorzystać z reklamy na billboardach. Billboardy są szczególnie przydatne dla tych, którzy chcą przyciągnąć klientów do swojego sklepu, restauracji lub biura. Na przykład billboard umieszczony w pobliżu ruchliwej drogi może zwrócić uwagę zarówno kierowców, jak i pieszych. Co więcej, billboardy wywierają świetne pierwsze wrażenie, wyróżniając firmę na tle konkurencji. Potencjalni klienci często sprawdzają firmy, zanim je odwiedzą. Dlatego jeśli zobaczą atrakcyjną wizualnie i zawierającą ciekawe informacje tablicę reklamową, są bardziej skłonni do dokonania transakcji właśnie z reklamowaną firmą.

Billboardy są szczególnie przydatnym narzędziem dla startupów, działających na mocno nasyconych rynkach, gdzie inna forma reklamy zawodzi. Dodatkowo billboardy pomagają startupom zaprezentować się jako wiarygodne firmy, ułatwiając im przyciągnięcie potencjalnych klientów lub inwestorów.

Co reklamować na billboardach?

Billboardy są świetnym kanałem reklamy dla firm prowadzących działalność sezonową, takich jak parki rozrywki, obozy letnie, ośrodki zimowe itp. W takim przypadku strategicznie rozmieszczone billboardy pomagają w przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów i zwiększeniu przychodów. Co więcej, ponieważ billboardy są dostępne w różnych rozmiarach i formatach, zapewniają dużą swobodę twórczą w tworzeniu atrakcyjnych wizualnie reklam, które przykuwają wzrok.

Wracając do pytania, co reklamować na billboardach, na tę formę promocji decydują się m.in.:

– firmy motoryzacyjne – billboardy są idealne do prezentowania nowych modeli samochodów lub do promowania ofert specjalnych dealera;

– deweloperzy – billboardy mogą być skutecznym narzędziem do promowania nowo powstających osiedli mieszkaniowych lub sprzedaży nieruchomości;

– restauracje – billboardy są doskonałym sposobem na przyciągnięcie uwagi do nowych restauracji lub do promowania ofert specjalnych czy nowości w menu – apetyczne zdjęcia pobudzają zmysły,

– firmy budowlane – duża powierzchnia billboardów pozwala na zaprezentowanie zakończonych projektów lub promowanie ofert na usługi budowlane. Jakie branże reklamować na billboardach oprócz wyżej wymienionych? Po ten rodzaj promocji chętnie sięgają także firmy z branży beauty  czy podmioty działające w sektorze usług turystycznych, a także e-commerce, markety spożywcze i wiele innych. To dla nich niezwykle skuteczna reklama – billboardów, które są zlokalizowane w ruchliwym miejscu, praktycznie nie sposób przegapić.