0% Ładowanie...

Dlaczego bilbord? Największe zalety

Bilbordy reklamowe na stałe zagościły w krajobrazie polskich miast. Wielki plakat reklamowy ma wiele zalet: jest widoczny, skuteczny, przyciąga uwagę. A jego zadaniem jest przede wszystkim wywołanie interakcji potencjalnego klienta z marką.

Autor:

Marta Wasilewska

Marketing Manager

Reklama na bilbordach jest popularnym rozwiązaniem i wiele firm decyzje się na taką formę promocji. Dlaczego bilbord? Jakie są największe zalety bilbordów? Sprawdź poniżej.

Czym jest reklama na billboardach? Pierwsze promocje produktów w takiej formie pojawiły się w USA. Moda ta szybko przywędrowała do Europy, a następnie do Polski. Dziś nie wyobrażamy sobie handlu bez reklamy w przestrzeni publicznej. Dlaczego tak wiele firm decyduje się na bilbord? Dlaczego jest on skuteczny i jakie ma zalety?

Bilbord – zalety

W wielu miastach widoczny jest bilbord. Zalety tej formy reklamy to przede wszystkim: powszechność i duża siła oddziaływania na odbiorców. Nie sposób nie zauważyć kilkunastometrowych obrazów, które przemawiają do każdego z nas. Jakie jeszcze są zalety reklamy na bilbordach? To szansa dotarcia do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Istotne jest odpowiednie zdefiniowanie rynku, by reklama na billboardach była skuteczna. Jeśli poszukujemy pracowników w branży FMCG, warto wybrać reklamę na drzwiach supermarketów. Jeśli natomiast sprzedajemy dobra luksusowe, jak drogie samochody – wówczas wybierzmy odpowiednie miejsca na reklamą – dopasowane do naszych produktów.

Jakie ponadto są zalety reklamy zewnętrznej? To przede wszystkim prostota i szansa dotarcia do dużego grona odbiorców. Banery nie są także nachalną formą reklamy.

To może Cię zainteresować:

Jakie są najskuteczniejsze lokalizacje?

Lokalizacja reklamy zewnętrznej ma ogromne znaczenie. Na początku jednak należy dobrze dopasować treść na bilbordzie, a następnie zdefiniować grupę odbiorców. Dużą popularnością cieszą się bilbordy przy trasie. Dlaczego? Mają one szansę dotarcia do dużej grupy odbiorców: zarówno tych definiowanych przez markę, jak i osób randomowych. Umiejscowienie reklamy zależy od celów, jakie sobie wyznacza firma. Jeśli Twoim celem jest znalezienie pracowników: postaw na banery zlokalizowane w centrach miast lub tam, gdzie występują duże skupiska ludzi.

Zastanawiasz się, czy reklama zewnętrzna to odpowiednia forma promocji dla twojej firmy? Pamiętaj, że to najstarsza forma reklamy i jedyna, jaka przetrwała próbę czasu. Bilbordy na pewno pozytywnie wpłyną na budowanie wizerunki silnej marki twojego przedsiębiorstwa.