0% Ładowanie...

Reklama outdoor – czym właściwie jest?

Czym jest reklama outdoorowa? Jak działa reklama outdoor? I dlaczego warto w nią inwestować?

Autor:

Marta Wasilewska

Marketing Manager

Każdego dnia wiele osób widzi na swojej drodze billboardy czy promocje na drzwiach supermarketów, a jednocześnie nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma do czynienia z reklamą. Outdoor to pojęcie, które na stałe zagościło w naszym słowniku i coraz częściej pojawia się w przestrzeni publicznej. Zadajesz sobie pytanie: reklama outdoor – co to? Przeczytaj nasz tekst i sprawdź, czym jest reklama outdoor, a także jakie są jej najpopularniejsze formy.

Reklama outdoor to jedna z najpopularniejszych form komunikacji wizualnej na linii marka-klient. Outdoor reklama to nie tylko wielkie billboardy, które pamiętamy z amerykańskich filmów – to także reklamy na drzwiach supermarketów.

Outdoor reklama zewnętrzna – jaka jest jej historia?

Outdoor reklama zewnętrzna jest popularna już od… starożytności. Właściciele niewielkich karczm czy zakładów stolarskich umieszczali szyldy reklamowe, by przyciągnąć swoich klientów. Pierwszy duży plakat reklamowy powstał w 1835 roku w Nowym Jorku. Liczył on ponad 50 stóp. Dziś outdoor reklama zewnętrzna na stałe zagościła w przestrzeni miast na całym świecie. Obecnie dostępne są atrakcyjne technologicznie formy reklamy ooh daleko wykraczające poza klasyczne plakaty sprzed lat.

Może Cię zainteresować również:

Jakie formy reklamy zewnętrznej są na topie?

Reklama outdoorowa może być umieszczona praktycznie na każdym nośniku, np. samochodzie, autobusie czy budynku, a także w przestrzeni publicznej na kinach czy szkołach. Jedną z popularniejszych form reklamy outdoor są bilbordy – to przekaz wydrukowany na papierowym plakacie i umieszczany w widocznych lokalizacjach. Ta wielkoformatowa reklama outdoor ma za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorców i zainteresować usługami danej firmy. Co jeszcze jest na topie? Na pewno szyldy reklamowe, reklamy na pojazdach czy na drzwiach wybranych obiektów. Słowem wszystko to, co będzie dla ciebie skuteczne.

Jak działa reklama outdoor?

Wiele osób zastanawia się, jak działa reklama outdoor. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie odbiorców treścią. Nie ma wątpliwości co do skuteczności tego typu przekazu. Poziom zaawansowania technologicznego umożliwia obecnie wprowadzanie innowacyjnych form reklamy, której elementy stanowią m.in. animacje. Należy pamiętać, że nie każda forma reklamy jest kierowana do każdego odbiorcy. Kluczowe jest zatem zdefiniowanie naszych potrzeb i wybór odpowiednich nośników.